בור האור
פרשת מקץ 2016
אנו לומדים מהפרשה על הסיפור של יוסף שנזרק לבור, והיה בעצבות ומשם נמכר למצרים,
ו.בסוף עלה לגדולה
אנו לומדים מהזהר את הרעיון, שגם אם אדם עושה לנו דבר מסויים,
אנו צריכים להבין שזה לא אותו האדם, אלא ההכוונה הרוחנית, וההשגחה הפרטית שלנו.
כמו שהאין סוף שלח את המלאך הגואל להציל את יוסף מהבור,
כתוב בזהר שהמלאך הגואל היא השכינה הקדושה, שהיא הממונה על העולם החומרי שלנו,
השכינה גם כן קשורה לשם אדני, כלומר הכל מכוון מלמעלה, ולא קרה "בטעות",
ההשגחה הפרטית הינה מדוייקת לאדם יחידי וגם לאומה שלמה,
אנו לומדים על המושגים:
הסתר פנים כפול
הסתר פנים
גילוי פנים
הסתר פנים כפול, הוא מצב שהאדם לא מבין את הסיבה לדברים שקורים בחייו,
וגם לא מאמין שיש הכוונה לעולם, ולא מאמין שיש בורא כלל.
הסתר פנים הוא מצב שהאדם מאמין בבורא ובהשגחה הפרטית, ושיש סיבה
לכל מה שקורה, אך אינו רואה ואינו מבין את הסיבה למהלכי חייו.
גילוי פנים הוא המצב שאנו רוצים להגיע אליו, זהו מצב שהאדם מאמין בהשגחה ובבורא, ומבין מהי הסיבה לכל מהלכי חייו, ואם הוא שואל שאלה, הוא מיד יקבל מסר לתשובה,
זה נקרא גילוי פנים.
מכיוון שאנו נמצאים בהסתר פנים אנו זקוקים לאמונה,
פרשה זו באה לחזק אצלנו את האמונה בהשגחה הפרטית.
למה זה מגיע לי?
זו "שאלת השאלות" אנו צריכים להבין שהכל בהשגחה פרטית ושמערכת הבריאה וההשגחה הפרטית שלנו לא טועים והכל מכוון מלמעלה ככתוב בזוהר פרשת מקץ,
שהדבר שנראה לנו כבור ונפילה בחיינו,
הוא הדבר שיעלה ויקדם אותנו, לפעמים אפילו על ידי,
שנאלץ לעשות שינויים גדולים בחיינו,
לדוגמה: סיפור יוסף שנזרק לבור, ובזכות זה שהגיע לבור,
הוא הגיע למצרים ועלה לגדולה.
כלומר אנו צריכים להבין שהכל נכון עבורנו, אך כדאי לנו להיות מחוברים ואז כל מה שיקרה יקרה בזכות .
הדבר הקשה ביותר הוא ברגע הקושי ממש, שאנו צריכים להבין ולקבל את הדבר שהוא לטובתנו ממש, וזה לא האדם שהעליב אותנו, אלא הנשמה שלנו, בחרה להגיע לסיטואציה הזו כדי לעבור את הדרמה הזו, מכיוון שזה חלק מהתיקון של הנשמות אחת עם השניה.
מי שמכוון את כל המהלך הוא האין סוף, ומי שמפעיל את האדם לאמר או לעשות לנו, הוא השר הממונה שלו, וכל זה הוא מדוייק עבורינו.
דבר נוסף שאנו לומדים פה, הוא על הלימוד קבלה בלילה,
בזמן שאחרי חצות עד לזמן הזריחה.
אדם הלומד בזמן זה זהר או קבלה, האין סוף מושך עליו חוט של חסד על ראשו,
זו סגולה לשמירה, שלא ינזק כל אותו היום, אך דבר נוסף אנו לומדים על סגולה זו,
והיא שזו סגולה, שימשך על האדם מאור של חן וחסד, בעיניי הסביבה,
כלומר אם אנו רוצים ללכת למקום חשוב, שאנו רוצים למצוא חן וחסד בעיניי אדם חשוב,
כמו ראיון עבודה, משפט ועוד...
נוכל להשתמש בסגולה זו:
ללמוד אחרי חצות לילה קבלה.
אנו לומדים על מהות השם אלהים, שהוא מידת הגבורה, וכל פעם שכתוב בתורה את השם אלהים, הכוונה היא שמדובר שם על מידת הגבורה והדינים.
השם אלהים על פי הזהר, הוא השם שמשפיע, את הכוח של כל האלהים האחרים, של כל האומות, אנשי הרוח הקדמונים השתמשו בשם זה, כדי לקבל את המיידעים והכוחות שלהם.
כמו שכתוב בפרשה בזהר, "שפרעה ידע משם אלהים" "ויניקת פרעה משם זה" .
השם יהוה הוא שם המשפיע לנו, לעם ישראל, והשפעה זו נעשית דרך שם אדני,
שהיא השכינה הממונה על העולם החומרי, וזה על ידי ייחוד זון,
כלומר השילוב בין שמות יהוה ואדני כזה: יאהדונהי
שם יהוה הוא שליטת הקדושה וביטול החיצונים והשבתתם,
כמו שאנו מכוונים בתיקון הנפש את השם יהוה בניקודים שונים ובמילויים שונים,
על כל איבר ואיבר, כדי לבטל חסימות ולמשוך קדושה וברכה, וכן למדנו מהזהר שהשם יהוה בפשוטו יכול להסיר את קליפת נוגה היושבת בגוף ובידיים.
בנוסף מוסבר לנו בספר הזהר, על המילה שלום, שהיא שם קדוש ואפשר ממש להשתמש בו, להשפיע את מידת השלום לסביבתינו.
המהות של המילה שלום היא שלווה, רוגע, נחת ועוד כלומר, כשיש שלום אין מלחמות,
ריבים ויכוחים, צרות, קשיים, ייסורים ועוד... לכן אם נדע איך לכוון את שפע השלום על סביבתינו, נוכל להשפיע בכל מפגש עם אנשים.
אנו לומדים שיש רמז למילה הראשונה שהאדם אומר, ברגע שהוא מתחיל את השיחה איתנו, למשל אם פגשנו אדם, והוא התחיל את המשפט שלו במילים כגון:
לא, אוי, איזה בעסה, חבל, אין ועוד... מוסבר לנו בזהר שהאדם,
אינו מוטען ואינו מחובר לקדושה באותו הרגע.
אם אדם מתחיל את השיחה במילים שנושאות מיטען חיובי, המסר הוא חיובי,
לגבי האנרגיה של אותו האדם.
אנו לומדים מהזהר פרשת מקץ, על זה שיש חשיבות למילה הראשונה כשאנו פוגשים אדם,
לכן כשנפגוש אנשים, המילה הראשונה שנאמר היא שלום,
ובאותו הזמן נכוון להוריד עליו את המילה שלום, או את המאור מהמילה עליו.