תשעה באב
ט באב, הוא היום התשיעי בחודש אב, יום זה הינו כמו הנחל הזורם, לפני שהמים מגיעים למפל, הם זורמים בחוזקה, גועשים ומסוכנים.
כך, היום התשיעי הוא הספירה התשיעית מתוך עשר, הוא אחד לפני הסוף, לכן הוא היום המסוכן ביותר,
שבו האנרגיות גועשות ומסוכנות.
זהו היום, שבו חרבו בתי המקדש הראשון והשני.
אנחנו לא צמים משום שחרב בית המקדש, אלא בתי המקדש נחרבו בגלל האנרגיה השלילית של יום זה.
חשוב מאוד להבין, שאנו לא צמים בגלל הדברים השליליים שקרו בהיסטוריה, אלא הדברים השליליים שקרו, קרו בגלל האנרגיה של היום הזה.
תשעה באב, הינו היום היחיד שאינו שייך למערכת הקדושה.
על מנת לא לתת לו "אוכל", המקובלים מסבירים, שיש 5 דברים שאנו צריכים להימנע מהם:
אכילה ושתיה, רחיצה, סיכה, סנדלי עור, תשמיש.
אכילה ושתיה - מילים אלו הן: אכל יה שת יה, אנו לא רוצים למשוך מאור וגם לא להכניס לגופנו שום דבר היום.
ביום רגיל כשאוכלים, האצטומכא (הקיבה) מקריב את המאכל ומעלהו לכבד, הכבד אל הלב והלב למוח. ביום הצום, המזון יורד מן המוח אל הלב ומשם אל הכבד, כך בעזרת המחשבה, דוחקים את הקליפות לחוץ והאברים ניזונים ממה שהמוח שולח להם.
רחיצה - על ידי רחיצה גופינו יספוג נוזלים, ואין אנו רוצים להכניס נוזלים בגופנו ביום זה,
מכיוון שהם מוטענים בשליליות.
סיכה - לא נמרח קרמים ולא נתבשם, גם כדי לא להספיג בגופנו שליליות וגם להימנע מהנאות גוף, שיורידו את המודעות שלנו.
סנדלי עור - עלינו להבין "שעור מושך אור" לכן ספר תורה, מזוזה וקמעות, כתובות בקלף מעור... אנו לא רוצים למשוך שום אור היום, כדי לא לתת לסטרא אחרא, שהוא המערכת השלילית שביקום שפע ואורות.
בנוסף כפות הרגליים הם המלכות ועכשיו המלכות ריקה וחסרה ללא הגנה, לכן לא נועלים סנדלי עור.
בחורבן מלאך מטט (מטטרון)נשאר
ומלאך סנדל (סנדלפון) גלה עם העם כלומר עכשיו הוא לא נמצא, לכן בט באב לא נועלים סנדלי עור ויש שלא נועלים סנדל בכלל.
תשמיש - משום שזהו מעשה של אחדות בקדושה, ויום זה הוא היום שבו אנו בוכים על פירוד.
אדם שיהיה עצוב על "הפירוד", יזכה להיות בשמחה "בחיבור", שיהיה בגמר התיקון.
צום קל ומועיל לכולם ❤️
דוד סיבוני כוח הרוח קבלה לחיים 0537366404
Comments